Strona główna
Wiadomości
Halina Borowska - Blog żony
Życiorys
Forum
Publikacje
Co myślę o...
Wywiady
Wystąpienia
Kronika
Wyszukiwarka
Galeria
Mamy Cię!
Ankiety
Kontakt




Wiadomości / 27.02.03, 15:07 / Powrót

Wraca reklama piwa

Sejm głosami SLD, UP, Samoobrony i części PO zniósł 26 lutego ograniczenia dotyczące reklamy alkoholu. Piwo będzie można reklamować w telewizji i kinach już od godziny 20, a nie jak obecnie, od 23. Komentarz Marka Borowskiego: - Sprawa jest dość kontrowersyjna. W Sejmie też wywołała wiele emocji i dyskusji. Ścierają się tu różne interesy. Z jednej strony uchyleniem dotychczasowych ograniczeń zainteresowane są stacje telewizyjne, które czerpią dochody z reklam, a reklama piwa to jest to dla nich dość pewna podstawa utrzymania. Zainteresowane są też browary i dystrybutorzy piwa, bo mogą szerzej i skuteczniej reklamować swoje wyroby. Z drugiej strony, nie można lekceważyć głosu przeciwników tej reklamy i w ogóle alkoholu, którzy uważają, że ustawa jest szkodliwa społecznie, pozwala bowiem w majestacie prawa nakłaniać młodych ludzi do picia alkoholu, także piwa, które jest równie groźne jak mocniejsze trunki. Sądzę jednak, że Sejm - przyjmując nowelizację tej ustawy, kierował się intencjami godnymi uwagi. Po pierwsze chodziło o to, by tablice z reklamą piwa mogły być wystawiane na imprezach sportowych. Zakazanie tego, a także informowania o sponsorowaniu imprez sportowych przez browary i dystrybutorów piwa spowodowało, że kluby sportowe znalazły się w bardzo trudnej sytuacji finansowej, utraciły bowiem wpływy z ważnego sektora gospodarki. Jednocześnie w transmisjach z zawodów sportowych za granicą reklama piwa (ale zagranicznego!) jest stale obecna. Po drugie, z wpływów z reklam w wysokości 10 proc. będą finansowane pozalekcyjne zajęcia sportowe w szkołach. Myślę, że te argumenty są znaczące. Oferty aktywnego spędzania czasu dla dzieci i młodzieży są bardzo potrzebne. Dzisiaj jest ich jak na lekarstwo, co sprawia, że młodzi ludzie szukają wrażeń w różnych nieakceptowanych społecznie formach rozrywki.

Powrót do "Wiadomości" / Do góry